Factorio-Paranoidal_mod/simhelper
Aleksei-bird 08c3dea28e Изменил на соответствие главному репозиторию сборки Paranoidal 2024-03-24 22:01:26 +03:00
..
LICENSE.txt Изменил на соответствие главному репозиторию сборки Paranoidal 2024-03-24 22:01:26 +03:00
README.md Изменил на соответствие главному репозиторию сборки Paranoidal 2024-03-24 22:01:26 +03:00
changelog.txt Изменил на соответствие главному репозиторию сборки Paranoidal 2024-03-24 22:01:26 +03:00
funccapture.lua Изменил на соответствие главному репозиторию сборки Paranoidal 2024-03-24 22:01:26 +03:00
funccapture.md Изменил на соответствие главному репозиторию сборки Paranoidal 2024-03-24 22:01:26 +03:00
info.json Изменил на соответствие главному репозиторию сборки Paranoidal 2024-03-24 22:01:26 +03:00
modloader.lua Изменил на соответствие главному репозиторию сборки Paranoidal 2024-03-24 22:01:26 +03:00
modloader.md Изменил на соответствие главному репозиторию сборки Paranoidal 2024-03-24 22:01:26 +03:00

README.md

Sim Helper

Sim Helper consists of 2 parts to assist with creating simulations.

Mod Loader

modloader is a wrapper to allow running a mostly-unmodified control.lua from a mod as an event_handler library inside level. This is useful because simulations do not load mods, however there is a good chance you need your mod to be loaded for the simulation to work, so it runs in level instead.

For a more detailed explanation see here.

Function Capture

funccapture allows you to capture a regular Lua function and use it for the init and update functions for simulations. This is useful because init and update expect strings which are code to be executed in a console command context, disallowing the use of require making it hard to reuse code. However with funccapture, you can just call functions outside of the captured function and they will be part of the string assigned to init and update.

For a more detailed explanation see here.